Seorang Lelaki Disyaki Terjun Bangunan di Tempat Letak Kereta


KUCHING: Seorang lelaki ditemui terbaring pada jalan keluar daripada tempat parkir bertingkat di Medan Pelita di sini sekitar jam 5 petang semalam.

Ketua Polis Daerah Kuching ACP Abang Ahmad Abang Julai mengesahkan bahawa Si mati tersebut berbangsa Cina berusia 28 tahun.

"Siasatan awal membuktikan bahawa tiada unsur jenayah terlibat. Si mati mungkin terjun dari tingkat 7 atau 8 (daripada kawasan letak kereta). "Kata Abang Ahmad" sebab kematian mungkin disebabkan oleh kesan terjatuh dari tempat yang tinggi. "

Beliau berkata mayat si mati akan dihantar ke Hospital Umum Sarawak untuk bedah siasat bagi mengetahui punca kematian.

"Kami menjumpai kereta Nissan Almera yang diletak di tingkat 8 Medan Pelita. Saya menunggu laporan penuh daripada pegawai saya secepat mungkin" katanya pada pukul 8 malam tadi. Kes itu diklasifikasikan sebagai mati mengejut.

Menurut sumber, polis menemui kunci kereta dalam poket si mati, untuk digunakan mengesan kenderaannya di tingkat 8 di mana pegawai penyiasat mendapati IC dalam beg.

Ia juga berkata bahawa bapa si mati itu tiba di tempat kejadian sekitar jam 7 malam untuk mengesahkan identiti. Kejadian ini bukanlah yang pertama. Terdahulu, seorang pelajar universiti dilaporkan melompat dari tempat letak kereta yang sama pada bulan September 2013. - BorneoPost

Share this

Berlangganan via email

Related Posts

Previous
Next Post »